"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. július 31., kedd

Íróval készült virágkenyér

A joghurttal és a kefírrel készült tészták mindig jól sikerültek, ízlettek a családnak. A minap bevásárlás közben megláttam a polcon az írót, talán már 20 éve is van, hogy utoljára találkoztam vele! Emlékszem, a mamám vette rendszeresen, még gyerekkoromban, fél literes zacskós kiszerelésben.

Szóval gondoltam, ezt kipróbálom, úgyhogy vettem egy dobozzal és egy mutatós virágkenyérben végezte a hétvégén :-)



Hozzávalók:
  • 30 dkg kenyérliszt
  • 20 dkg tk. rozsliszt
  • fél ek. sikér (elhagyható)
  • 1 tk cukor
  • 1,5 tk só
  • 2 ek olaj
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • kb. 3,5 - 4 dl író (langyos)

A kétféle lisztet összekeverem a sóval, cukorral, ráöntöm az olajat és rámorzsolom a friss élesztőt. Az írót picit meglangyítom a mikróban, és bedagasztom vele a tésztát.
Duplájára kelesztem, majd lisztezett deszkára borítom, kicsit átgyúrom, és 8 részre osztva kis zsemléket formázok belőlük.





A képen látható módon tepsire rakom (nem kell túl szorosan, mert úgyis összekelnek), és kelesztem még vagy fél órát meleg helyen.
 Ha ismét megkelt, lespriccelem vízzel, és a 'szirmokat' különféle magokkal megszórom, majd előmelegített, 180 fokos sütőben úgy fél óra alatt megsütöm a kenyeret.


1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...