"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. február 13., szerda

Tejlepény

Ezzel a sütivel régóta kacérkodok már. A napokban nagyon felhalmozódott a tejkészlet itthon (háztól hordjuk a tehéntejet), szóval volt annyi felesleg, hogy belevágtam. Annyira jól sikerült, és ízlett mindenkinek, hogy két napra rá újra megsütöttem!
Több blogon is utána olvastam a receptnek, végül úgy döntöttem, hogy a sógornőmtől kapottat próbálom ki először. Lássátok:

Hozzávalók:
1 liter tej
20 dkg kristálycukor
20 dkg finomliszt
1 csipet só
3 tojás

A cukrot, a lisztet egy tálba mérem, beleteszem a sót, beleütöm a három egész tojást, és kb. 4 dl tejjel alaposan kikeverem, mixerrel. Amikor már egyneműnek tűnik, hozzákeverem a többi tejet, ezt viszont már csak kézi habverővel, hogy ne fröcsögjön.
Egy jóóól kivajazott tepsibe öntöm, és (óvatosan, mert eléggé 'lötty') 220 fokos előmelegített sütőbe teszem, ahol kb. 40 perc alatt megsül. Ne ilyedjünk meg, szeret felpúposodni a tészta sülés közben.





Elsőre furi volt az állaga, mert nem sül szilárdra, viszont így a jó! Langyosan az igazi, porcukorral szórva, és egy kis lekvárral. A tavalyi baracklekvárból egy üveggel megettünk a két tepsihez, és még egy eperlekvárt is megbontottam... Szóval nagyon eteti magát, és könnyű elkészíteni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...