"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. szeptember 23., hétfő

Fahéjas kekszek

Sütök ám rendszeresen itthon, csak az időm nem engedi sajnos, hogy rendszeresen feltöltsem a finomságokat (igaz általában a már publikált, kedvenc édességeket készítem). Hétvégén kipróbáltam ezt a fahéjas kekszet, hát, már nyersen eszegettük a tésztáját a lányokkal....
Legközelebb több fahéjat teszek a tésztájába (legalább dupla mennyiséget szerintem), és akárhogyan igyekeztem, 50 dkg lisztnél többet nem vett fel a tészta (szemben az előírt 60 dkg-mal).





Hozzávalók:

  • 2 nagy tojás (én 3 kisebbet használtam)
  • 20 dkg  cukor
  • 20 dkg margarin
  • 1 evőkanál vaníliakivonat
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 60 dkg liszt (nekem 50 dkg-ot vett fel a tészta)
  • 1/2 teáskanál só
  • 1 teáskanál őrölt fahéj (legközelebb 2 teáskanálnyit teszek bele)

A tésztát összegyúrjuk az alapanyagokból, majd kisebb diónyi gömböket formázunk belőle. A golyókat belehempergetjük 2 csapott evőkanál fahéj és 4 evőkanál kristálycukor keverékébe, majd sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket.
180 fokos, előmelegített sütőben kb. 8 perc alatt megsütjük őket.



A recept a Kifőztük magazinból van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...