"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2015. február 8., vasárnap

Churros, a spanyol édesség

Fánksütést ígértem ma a családnak, csak valahogy nem volt kedvem a dagasztáshoz, kelesztéshez, stb, pedig egyébként imádom csinálni :-(
Nade! Találtam két gyors és egyszerű fánk receptet, az egyik a túrófánk - ezzel tavaly ismerkedtem meg, egyszerűen isteni, a másik a churros. Ez egy égetett tészta - féleség, amit olajban kell kisütni és fahéjas cukorba forgatni, és a legjobb az egészben, hogy olvasztott csokoládéba mártogatva illik fogyasztani :-)






Hozzávalók:
  • fél liter víz
  • fél teáskanál só
  • 3 teáskanál kristálycukor
  • 4 evőkanál étolaj
  • 30 dkg finomliszt
  • pár evőkanál kristálycukor és fahéj keveréke a forgatáshoz
  • 2 dl habtejszín és 20 dkg étcsokoládé

A vizet a sóval, cukorral, olajjal felforralom, majd lehúzom a tűzről. Belekeverem egy fakanállal a lisztet, ami hamar összeáll egy gombóccá.
Egy edényben olajat melegítek, addig a tésztát beleteszem  egy nagy csillagcsöves nyomózsákba (nekem ebből az adagból 3x telt meg a zsák), és óvatosan a forró olajba nyomom a tésztát. Kb 10 cm-es csíkokat nyomjunk, majd süssük pirosra. Papírtörlőn leitatjuk róla az olajat, majd beleforgatjuk a fánkocskákat a fahéjas cukorba.

A tejszínt megmelegítem (nem kell forralni!), beletördelem a csokoládét, és addig kavargatom, míg teljesen feloldódik benne. Ahogy hűl, sűrűsödik. Ebbe az isteni csokoládéba mártogatva fogyasszuk a süteményt!


Az eredeti recept ITT található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...