"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. július 2., kedd

Meggy és cseresznye befőzés (lekvár és meggyszörp)

Szerencsére idén ellátott minket meggyel és cseresznyével a kert. Sőt, anyósoméktól is hoztunk két-három vödörnyi meggyet - az övék más fajta, mint a miénk. Szóval összesen úgy 30 kg meggyet-cserit magoztam ki, és tettem el télire.
Készült meggylekvár, meggy-cseri lekvár - ezeket dzsemfix-szel főztem be, nem is részletezném, a tasak hátulján lévő használati utasítás alapján készítettem.




Viszont! A meggyszörp isteni lett! Imádják a gyerekek (is) :-)

A kimagozott meggy minden kilójához fél kiló cukrot rakok (én egy nagy műanyag edénybe 3 kilónyi gyümölcsöt tettem, és 1,5 kg cukrot szórtam rá). Jól elkeverem, letakarom egy tiszta konyharuhával, és 1 napig állni hagyom, és pár óránként átkeverem, hogy biztosan elolvadjon a cukor. Másnap hozzáöntök szintén kilónként egy dl vizet, átkeverem, és ezen a ponton már leszűrhetjük a meggyet, vagy még hagyhatjuk állni (csak hűvös helyen, nehogy forrni kezdjen).
Sima tésztaszűrőn hagyom lecsöpögni a meggyet, így "rostos" szörpöt kapunk :-) A szörphöz egy késhegynyi nátrium-benzoátot adok, elkeverem vele, majd sterilizált üvegekbe töltöm, és mehet a pincébe!

Sokat vacilláltam a tartósítószer használaton, de a biztonság kedvéért egy picit tettem bele, így legalább karácsonyig megmentek egy üveggel!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...