"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. július 21., szombat

Kókuszkocka muffin (SAD7)

Katuci konyháján olvastam a Süss, alkoss, díszíts! játék 7. fordulójáról. Rögtön elkezdett kattogni az agyam, mit kéne sütni... Nem akartam túlvariálni a dolgot, valami egyszerűt, de nagyszerűt szerettem volna készíteni.
Egy jól bevált, mindenki által ismert és (szerintem) szeretett receptet választottam, édesanyám 'mindenttudó', kézzel írott füzetkéjéből: a kókuszkockát. Mi ezt a sütit általában karácsonykor készítjük, úgyhogy volt egy kis csodálkozás mikor megsütöttem, de az új forma bejött a családnak!

 

 

 
Hozzávalók:
  •  30 dkg finomliszt
  • 15 dkg porcukor
  • 1 egész tojás
  • 5 dkg margarin
  • 3 ek méz
  • 2 dl tej
  • 1 cs sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja
A cukrot, a puha margarint és a tojást jól kikeverjük a mézzel. Hozzáadjuk a lisztet, amiben elkevertük a sütőport, valamint a tejet és a citromhéjat. A tésztát papírkapszlikkal bélelt muffinformába kanalazzuk (nekem 12 lett belőle). Előmelegített sütőben, 180 fokon megsütjük, kb. 20 perc alatt (figyeljünk rá, hogy ne száradjon ki a süti, sütés közben pillantsunk rá többször).

Míg sül, elkészítjük a mázat:
  • 12 dkg margarin
  • 15 dkg porcukor
  • 4 ek holland kakaó
  • 4 ek tej
  • 1 tk rumaroma
Tetejére: 1 cs kókuszreszelék

A margarint a tejjel és a cukorral felolvasztjuk a tűzhelyen, majd belekeverjük a kakaót, és pár percig főzzük. Ha lehúztuk a tűzről, belekeverjük a rumaromát is.

A kissé meghűlt muffinok tetejét villával kicsit megszurkáltam, hogy jobban magába szívja a mázat, majd belemártottam a meleg masszába, rögtön ezután a tányérra kikészített kókuszreszelékbe.



2 megjegyzés:

  1. Ez milyen jó ötlet, imádom a kókuszkockát, így is jöhetne-sőt....:-)))

    VálaszTörlés
  2. Bizony, a kókusz bármilyen formában nyerő! :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...