"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. október 31., szerda

Brutál csokis - narancsos keksz

Az receptet Gesztenyénél találtam, és már többször is elkészítettem (köszönet érte!!). Valami mennyei! Abbahagyhatatlan. Lelki problémákra is ideális :-)))))
Megsütöttem már a sógornőmnek névnapjára, legutóbb pedig Emma barátnőjének vittünk a 6. szülinapjára egy csomaggal belőle.

A recept eredetiben tökéletes, én kipróbáltam egy kis módosítást: vanília aroma helyett egy kis fiola narancs aromát tettem a sütibe, és belereszeltem egy narancs héját. A narancs és étcsoki páros eredménye fenséges lett!





Hozzávalók (1 pohár = 2,5 dl):
  • 1 pohár liszt
  • 1 csapott tk szódabikarbóna
  • 1 nagy csipet só
  • negyed pohár holland kakaópor
  • 10 dkg margarin 
  • 3/4 pohár kristálycukor
  • 1 közepes nagyságú tojás
  • 1 kis fiola narancsaroma
  • 1 kisebb narancs reszelt héja 
  • 1 tk instant kávé
  • 1 tábla fehér csokoládé
  • 1 tábla étcsokoládé
  • (kb. 1 ek tej, ha nagyon nem akar összeállni a tészta)
A tojást a cukorral és a margarinnal  habosra keverem, majd hozzáadom a lisztet, amiben elkevertem a szódabikarbótát, a sót, a kakaót és az instant kávét. 
A kikevert tésztához adom az apróra vágott csokoládékat, az aromát és a narancshéjat is (itt lép be az a bizonyos kanál tejecske, ha szükség van rá).
A tésztából két teáskanál segítségével kb. diónyi halmokat raktam egy sütőpapírral bélelt tepsire (csak ne túl közel egymáshoz, mert el fognak terülni sütés közben - bár néhány nekem így is összenőtt), de golyókat is formázhatunk kézzel. Nekem jobban tetszett a kanalas megoldás, mert így 'rusztikusabb' kekszeket kaptam :-)
 
 
 
 
160 fokos előmelegített sütőben sütjük, nekem úgy 13-14 perc alatt lett kész. Nagyon fontos a sütési idő, erre Gesztenye is felhívja a figyelmet, illetve nagyon jó tippet ad: akkor jók a kekszek, ha már nem fényes, hanem matt a tetejük (ennek megállapítása érdekében az első sütéskor a sütőajtó előtt ültem stokin, és erősen figyeltem :-)). Ekkor még kicsit puhák, de ha kihűltek, megdermednek, és isteni az állaga!
 
 
 
 
 
Csokifüggőknek kötelező kipróbálni!
 
 
 
 
(Az eredeti recept itt található.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...