"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. október 31., szerda

Túrós-sajtos rúd

Pár napja a barátnőmékhez mentünk a gyerekekkel, és Ildikó kínált meg az általa készített sajtossal. Isteni volt, még langyosan eltüntettünk egy fél tepsi adagot. Aztán persze rákérdeztem a receptre, és legnagyobb meglepetésemre pofon egyszerű volt! De tényleg! Persze nem mellékes, hogy a túrót a lányaim (a túró rudin és a túrós pizzatésztán kívül) nem fogyasztják lelkesen, ezért különösen tetszett, hogy ismét be tudom csempészni az étrendjükbe ezzel a finom ropogtatni valóval!






Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 25 dkg puha margarin
  • 25 dkg túró
  • 2 tk só
(Eddig szólt az eredeti recept, ezt a verziót kóstoltam először. Finom volt így is, de nem hagyott nyugodni a 'vezérhangya', ezért az alábbiakat még hozzáadtam.)
  • 1 tojás
  • 1 kk sütőpor

Tetejére:
  • reszelt sajt (kb.10-15 dkg)
  • ízlés szerint magok, de ez el is hagyható

A lisztben elkevertem a sütőport és a sót, majd a többi hozzávalóval együtt tésztát gyúrtam. Szépen összeáll, és könnyű vele dolgozni: rugalmas, nem szakad és nem ragad.





10 perc pihentetés után lisztezett deszkán kb. fél - egy centi vastagra nyújtom, megkenem egy felvert tojással, és reszelt sajtot szórok rá.  A sajt tetejére szórtam még egy kis lenmagot a tészta egyik felére, másik felére pedig szezámmagot, mert szeretjük!





Derelyemetszővel (vagy éles késsel, esetleg kiszúróformákkal) hosszú, kb. 1 cm-es csíkokra vágtam a tésztát, majd keresztben elvágtam, hogy rudakat kapjak.





 Sütőpapírral bélelt (nem szükséges a magas margarin tartalom miatt, de így nem kell mosogatni...) tepsire raktam a rudacskákat, és 180 fokos előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt pirosra sütöttem.





Jó étvágyat!

(Nem szoktam túrós pogácsát sütni, mert eddig az volt a tapasztalatom, hogy másnapra nagyon megkeményedik a tészta, és élvezhetetlen lesz a süti. Ez a rudacska viszont ma is nagyon finom és puha, úgyhogy nem először készítettem, az tuti!!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...