"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2014. október 3., péntek

Bögrés - vajas pogácsa


Böngésztem a neten, és mit látok? Bögrés pogácsa recept :-) Ilyennel még sosem találkoztam, mert ugye muffin, vagy kevert süti esetén már igen, na de pogácsával? Úgyhogy gyorsan ki is próbáltam! Persze kapóra jött, mert Mollikám kicsit diétára volt fogva, és két napig úgyszólván ezen a pogácsán élt :-)
Nagyon finom, érdemes kipróbálni! Holnap sütöm az újabb adagot :-)


A mérce, vagyis a bögre űrtartalma 2,5 dl.

Hozzávalók:
  • 4 bögre finomliszt
  • 25 dkg puha margarin (egy kocka)
  • 3 tojás sárgája
  • 1 csapott evőkanál só
  • 1 kis poharas tejföl - nekem több kellett bele, még kb. két jó nagy evőkanálnyi
  • 1 kocka élesztő (50 g)
Én nemes egyszerűséggel mindent beletettem egy tálba, a tetejére rámorzsoltam az élesztőt, és robotgéppel elkezdtem dagasztani (itt van az a pillanat, hogy szükséges lehet még bele egy kis tejföl - ne legyen kemény a tésztánk,  kézzel is ellenőrizzük). Mikor már egynemű, érdemes félre tenni pár órára - én kora reggel dagasztottam be, és ebéd után sütöttem ki, de lehet este bedagasztani és reggel sütni. Míg pihen, takarjuk le egy konyharuhával.

Nyújtsuk ki ujjnyi vastagra, majd vagdaljuk be vékonyan a tetejét - erre nincs szükség, ha sajttal is megszórjuk majd. Szaggassuk, tegyük sütőpapírral bélelt tepsire, és kenjük meg a tetejét tojással. Szórhatunk rá reszelt sajtot, esetleg magvakat.

Előmelegített, 180 fokos sütőben süssük pirosra  a pogácsákat.

Eredeti recept ITT található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...