"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. augusztus 26., vasárnap

Baileys, ahogy én készítem

Évekkel ezelőtt találtam egy ígéretes receptet, és karácsonyi ajándéknak készítettem el a likőrt. Azóta kicsit változtattam az eredetihez képest, és már csak így készítem.
Finom, krémes, egyszerű elkészíteni, és mindig sikere van!




Hozzávalók:
  • 1 cs Aranka mogyoró ízű főzés nélküli pudingpor
  • 20 dkg kristálycukor
  • fél liter tej
  • 4 dl tejszín
  • 1 dl presszó kávé
  • 2,5 dl whiskey (vagy 1,5 dl tiszta alkohol)

A pudingport kikeverjük a cukorral és a tejjel. Ha a cukor felolvadt, hozzáöntjük a kávét és az alkoholt, majd utoljára a tejszínt adjuk hozzá. Ezzel már csak rövid ideig keverjük, hogy ne habosodjon fel túlságosan.

Üvegekbe öntjük, és hűtőben tároljuk az italt. Fogyasztás előtt rázzuk fel!



Gasztroajándéknak is kitűnő!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...