"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. október 24., csütörtök

Dán fahéjas kocka - Trollanyutól

A hétvégén láttam Trollanyunál ezt a fahéjas kockát, nyargaltam is kefirért a boltba... Imádom a dán fahéjas kalácsot is, meg persze bármit, ami fahéjas, úgyhogy ezt a sütit nekem találták ki! Kivétel nélkül mindenki oda volt érte, család és kollégák is.
(A mázat egy kicsit máshogy készítettem, kevesebb cukorral és egy kis csokival.)




Hozzávalók:
  • 12,5 dkg olvasztott vaj
  • 30 dkg cukor
  • 40 dkg liszt
  • 4 tk fahéj
  • 2 tk szódabikarbóna
  • 1/2 liter kefír
A hozzávalókat egy edényben egyneművé kevertem, és sütőpapírral bélelt, 20x30-as sütőedénybe öntöttem. 180 fokos előmelegített sütőben kb. 30-35 percig sütjük, de végezzünk tűpróbát. Nem szabad kiszárítani sem, mert  - ahogy Trollanyu is írja - olyan brownie szerű állaga lesz a megsült tésztának.
A mázhoz:
  • 5 olvasztott vaj
  • 15 dkg porcukor
  • 1 ek. kakaópor
  • 4 ek. meleg kávé 
  • 5 dkg étcsokoládé 
Míg sül a süti, a mázhoz valókat egy edényben kis lángon összeolvasztom, majd a kisült, de még meleg tésztára öntöm. Kicsit magába szívja, nem dermed meg rajta teljesen kihűlés után sem.

Egyszerűen isteni!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...