"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. augusztus 30., csütörtök

Cappuccino krémes torta

Alexandrának készítettem ezt a tortát, nagyon igyekeztem, hogy elérjem a díszítéssel azt a hangulatot, amit én kapok Tőle az órákon!





Hozzávalók a piskótához:
  • 4 egész tojás
  • 8 ek kristálycukor
  • 8 ek olaj
  • 8 ek finomliszt
  • fél cs sütőpor

Hozzávalók a kakaós piskótához:
  • 4 egész tojás
  • 8 ek kristálycukor
  • 8 ek olaj
  • 6 ek finomliszt
  • 2 ek holland kakaópor
  • fél cs sütőpor
A tojásokat habosra keverem a cukorral, majd hozzáadom az olajat és a sütőporral elkevert lisztet (kakaós piskóta esetét a két kanál kakaót is). Sütőpapírral bélelt tortaformában megsütöm a piskótákat (időt nem mértem, úgy gondolom, kb. 20-25 perc 180 fokos sütőben, de ellenőrizzük tűpróbával!).



Krém:
  • 3 cs vaníliás pudingpor
  • 6 dl tej
  • 25 dkg margarin
  • 8 ek porcukor
  • 1 csapott ek őrölt babkávé
  • 1 tk holland kakaópor
A krémhez megfőzöm a pudingot. Három csomag vaníliás pudingport kikeverek kb. egy deciliter tejjel, és fél liter tejben megfőzöm, majd hűlni hagyom. Addig a szobahőrmérsékletű margarint habosra keverem a porcukorral, és kanalanként hozzáadom a kihűlt pudingot.
Ha már teljesen elolvadt benne a porcukor, és jó habos, két felé veszem a krémet: egyik 'üresen' marad, a másik feléhez hozzáadok egy csapott ek őrölt kávét és egy tk kakaóport, és elkeverem benne.


A kihűlt piskótákat ketté vágom, és felváltva megkenem az elkészített kávés és vaníliás krémmel (a képen látható módon), és kívűlről is bevonom vele a tortát.

Díszíthetjük krémmel, habzsákból kinyomva, vagy akár tejszínhabbal. Bevonhatjuk csokoládéval is!
Én most a következőket használtam: kb. 25 dkg fehér fondant és 10 dkg sárga marcipán. Szobahőmérsékletű anyagokkal dolgoztam, porcukorral meghintett nyújtódeszkán. A mintán papírsablon segítségével vágtam ki, éles késsel.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...