"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. szeptember 2., vasárnap

Kápia variációk 1. - Ajvár

Már egy hete pihengetett nálam a spejzban két és fél kg kápia paprika. Eredetileg azért vettem, hogy darált paprikát csináljak belőle, semmi faxni címszó alatt. Aztán megfertőződtem :-))
Tegnap láttam Anikónál (Csodasarok csoport), hogy ajvárt készített. Annyira megtetszett, hogy rögtön betettem sülni a paprikákat! Még este bevacsiztam a maradék krémet (ami kimaradt az üvegekből), vajas pirítóssal, hát olyan jól esett, hogy csak na!! Csodafinom!
A recept is tökéletes, köszönet érte, Tomakonyha!



Hozzávalók:
  • 1 kg kápia paprika
  • 70 dkg padlizsán
  • 1 fej lilahagyma
  • 5 gerezd fokhagyma
  • só, bors ízlés szerint
  • 1 csapott tk őrölt kömény
  • 2 húsos, hámozott paradicsom
(Az eredeti recepthez képest annyit tértem el, hogy egész helyett őrölt köményt tettem bele, babérlevelem meg sajnos nem volt itthon, úgyhogy az kimaradt...)



A paprikákat megmostam, félbe vágtam, kiszedtem a csutkájukat, és belsejükkel lefelé egy sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam őket. Kicsit meglocsoltam olíva olajjal, és 200 fokos sütőbe tettem őket grill fokozaton. Kb. 15 perc múlva klassz fekete hólyagosra sült a tetejük, ekkor egy tálba szedtem a paprikákat, és letakartam egy tányérral - így a forró gőz nekünk dolgozik, és könnyen le tudjuk majd húzni a paprika vékony héját, ha langyosra hűlt.
A padlizsánokat én egészben tettem a sütőbe (a paprikával együtt, légkeveréses fokozaton), és úgy 35-40 perc alatt megsültek. Egy kanállal kikapartam  belsejüket, és egy tálba tettem.
Hozzáadtam a paprikák húsát is (miután lehúztam a héját), és két friss, hámozott, húsos paradicsomot, majd összeturmixoltam.
Feltettem a tűzre egy lábast, kb. fél dl olajat öntöttem bele, és megpároltam az előtte aprítógéppel pépesített hagymákat. Erre öntöttem a zöldségmixet, sóztam, borsoztam, hozzáadtam a köményt, majd úgy 20-25 percig rotyogtattam (többre nem volt esélyem a lányok mellett, de igazából addig kell, míg kb. a kétharmadáig elfő).
Az előkészített üvegekbe kanalaztam, a tetejére kis olívaolajat öntöttem, hogy légmentesen le legyen zárva, celofán + tető, majd száraz dunsztba tettem másnapig a 4 kis üvegnyi paprikakrémet.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...