"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. március 18., hétfő

Balázs feketeerdő tortája

Apa születésnapját ünnepeltük a hétvégén. Feketeerdő tortát kívánt, megkapta!


Első eset, hogy nem néztem utána sehol, milyen egy 'igazi' feketeerdő torta. Persze próbáltam felidézni azt az egy-két esetet, hogy amikor korábban ilyet ettem, az milyen volt.

Hozzávalók a Kriszta - féle változathoz:
- egy kerek kakaós piskóta

- 3 dl tej
- 1 cs csokoládés pudingpor
- 20 dkg puha margarin
- 5-6 ek porcukor
- 2 ek holland kakaó

- 1 üveg meggybefőtt (nálam ez rumosmeggy)
- 1 cs vaníliás pudingpor

- 4 dl habtejszín
- 2 cs habfixáló


-Először is sütöttem négy tojásból egy kakaós piskótát (a lisztből kivettem 3 evőkanálnyit, és hozzáadtam ugyanannyi holland kakaóport).

- Megfőztem 3 dl tejben egy csomag csokipudingot, és amíg hűlt, kikevertem 20 dkg margarint 5 ek porcukorral, és 2 ek holland kakaóporral. Kanalanként hozzákevertem a kihűlt pudingot, és habosra kevertem a krémet.

- Két évvel ezelőtt tettem el rumos meggyet, volt még belőle szerencsére két üveg a pincében. Az egyik üveget kibontottam, és leöntöttem a meggyről a levet. A fele meggyet félre tettem (és a levéből is egy keveset, a piskótalapokat meglocsolni), a másik adagot a levével együtt feltettem a tűzre. Három-négy ek meggylével kikevertem egy csomag vaníliás pudingot, és besürítettem vele a meggylevet-meggyeket.

- 4 dl tejszínhabot felvertem 2 csomag habfixálóval.

- Majd összeraktam a tortát!

A kihűlt piskótát 3 felé vágtam, az alsó lapot meglocsoltam meggylével, majd megkentem a csokoládés krém felével, és megszórtam a félretett meggyel.
Rátettem a második piskóta lapot, erre simítottam rá a vaníliapudinggal besürített meggylevet-meggyeket. Ráhalmoztam a fele tejszínhabot.
Beborítottam a harmadik piskótával, azt megkentem a maradék csokikrémmel, a tetején eloszottam a tejszínhab másik felét, majd meggyel és csokilapocskákkal díszítettem.

Nem mondom, méretes süti lett, de voltunk rá vagy tizenöten...


Isteni lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...