"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. március 20., szerda

Mákos torta egy mákfüggőnek

Keresztfiam éppen egy hete töltötte be a jeles 20. életévét. Eredetileg rákóczi túrós tortát terveztem Neki, de a hóakadályok miatt ki sem dugtuk az orrunkat itthonról. Szóval abból gazdálkodtam, amit találtam a spejzban :-) Meg persze napok óta nem hagyott nyugodni egy recept, a Zamat és illat blogról, úgyhogy ezekből ötvöztem az alábbi tortát:





A tészta receptje egy az egyben a Zamat és illat blogról származik, annyi különbséggel, hogy a gyömbért kihagytam belőle, és egy 24 cm-es tortaformában sütöttem meg. Miután teljesen kihűlt, ketté vágtam, és megtöltöttem.
A krémhez megfőztem 3 dl tejben egy csomag vaníliás pudingot, majd kicsit kihűtöttem, de még langyosan elkevertem benne 6 ek porcukrot, egy csomag vaníliás cukrot, és 20 dkg puha margarint, kis kockánként. Amikor teljesen kihűlt, kézi mixerrel felhabosítottam, és felét a két tortalap közé tölöttem, másik felével bevontam a tortát. Tetejére banánkockákat és mákot szórtam.

Roland imádja a mákot, szóval sikere volt! Finom lett!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...