"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. március 30., szombat

Húsvéti tojásfestés

Évek óta (szerintem tizen sok éve is van már) hagymahéjjal festjük a tojást anyukámmal. Idén először a lányokkal készítettem itthon - mármint inkább csak Emmával, Molli kezébe még nem mertem adni.





A hagymahéjat érdemes pár héttel korábban elkezdeni gyűjteni - akár egy kedves zöldséges ismerős segítségével :-) Az a legjobb, ha vörös és lilahagyma héjunk van vegyesen.
Egy régebbi nylon harisnyát kb. 10 cm-es darabokra vágtam, és szedtem a kertben pár levél petrezselymet. A megtisztított tojásra szépen ráhelyezzük a levéléket - vagy kisebb virágokat is lehet, majd óvatosan, hogy a növény ne mozduljon el, belekötjük a harisnyadarabba, egy kis spárga segítségével.
A hagymahéjak felét beleteszem egy fazékba, ráhelyezem a kis "tojáscsomagokat", befedem a maradék hagymahéjjal, majd felengedem annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Lassú tűzön megfőzöm a tojásokat, majd hűlni hagyom a fazékban (akár másnap reggelig, így még sötétebb színt kapunk).
Óvatosan kihalásszuk a csomagokat, kibontogatjuk, és egy konyhai papírtörlővel áttörölgetjük a tojásokat.
Csodaszép mintákat kapunk!





Idén vettem egy csomag tojásfestéket is, ki-tudja alapon. Nagyon megtetszett egy bejegyzés valahol a világhálón (sajnos nem mentettem el), hogy a különböző - vagy akár azonos - színekben váltva, forgatva-megtartva áztassuk a főtt tojásokat, így sokszínű, színárnyalatos hímes tojásokat kapunk.

Nagyon tetszik az eredmény, főleg a csajoknak (a körmeimről és az ujjaimról nem nyilatkoznék, pedig már 3x elmosogattam a festés óta, de előbb -utóbb majd csak lekopik...)!









A papírtálcáról holnap persze a helyükre kerülnek, először a kis fonott kosaramba, majd a locsolókhoz!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...