"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. október 27., vasárnap

Só-liszt gyurma (play doh házilag)

Igen, igen, igen!! Sikerült! Most nagyon boldog vagyok, mert bevallom, tartottam a só-liszt gyurmától... Volt egy sikertelen próbálkozásom pár évvel ezelőtt - szerintem rossz volt  a recept - és nagyon nehezen láttam hozzá ma, DE! Szuper lett!!
Találtam a neten több féle receptet, főzőset is, nem főzőset is. Most ez utóbbit próbáltam ki, pikk-pakk összeállt, és klassz, rugalmas anyaga van! Holnap lesz a főpróba, remélem, a gyerekeknek is bejön :-)





Hozzávalók:
  • 1 csésze finomliszt
  • 1/4 csésze só (finom szemcsés)
  • 2 tk borkősav
  • 1 tk olaj
  • 1 csésze langyos víz
  • színes gyurmához tempera, vagy ételfesték (én ezt használtam, egy adagnyi gyurmához fél flakon folyékony festékkel értem el az alábbi színeket)
Egy adag gyurmához az anyagok kétszeresét mérjük!
A száraz anyagokat kimérjük, összekeverjük, majd hozzáadjuk az olajat.
A pohár langyos vízhez hozzáadtam fél flakon ételfestéket, és kb. a kétharmadát a lisztes keverékhez löttyintettem. A maradék vizet lassan adagoltam, mert a lisztek vízfelvevő képessége nem azonos. (De ha kicsit puha, adhatunk hozzá pici lisztet, vagy ha kevés a pohárnyi víz, kortyonként adhatunk hozzá azt is! Tapintásra úgyis érezzük, mikor megfelelő az állaga!)
A konyhapulton még egyszer jól átgyúrtam, és műanyag dobozba, fedővel letakarva (vagy nejlonzacskóban) a hűtőben tárolom felhasználásig.





Jó játékot kívánok! :-)

(A recept a netről van, sajnos az eredeti oldalt nem mentettem...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...