"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. október 24., csütörtök

Triplacsokis torta

Emília 7. szülinapjára készült ez a torta. Megbeszéltük a leányzóval, hogy idén nem lesz formatorta - semmi barbi, lepke, katica... - inkább kap egy nagggyon csokis tortát. Az lett, van benne 50 dkg csokoládé :-) Igen, nagyon csokis, mondhatnánk töménynek, de mégsem! Puha, szaftos tésztája van, a fehércsokis krém tejszínnel készült.






A tészta receptje INNEN származik, egyszerűen tökéletes! 23 cm-es formában sütöttem, szépen háromfelé tudtam vágni, miután kihűlt. Hozzávalók:

  • 20 dkg étcsokoládé
  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 17 dkg liszt
  • 125 ml kávé
  • 25 g kakaó
  • 3 tojás
  • 75 ml joghurt
  • 1 csapott tk szódabikarbóna
  • 1 kk sütőpor
A csokit felolvasztjuk a kávéban. A tojásokat kikeverjük a margarinnal és a cukorral, majd hozzákeverjük a joghurtot is. Ezután beletesszük a lisztet és a kakaót, hozzáadjuk a sütőport, valamint a szódabikarbónát, és hozzáöntjük a csokis kávét is. Egyneművé keverjük, és 180 fokos sütőben tűpróbáig sütjük (elfelejtettem mérni az időt...).


A krémhez 4 dl tejszínben felolvasztottam 20 dkg fehér csokoládét, majd mikor kihűlt, habbá vertem. A biztonság kedvéért 4 zselatinlapot beáztattam egy kevés vízben, majd kinyomkodva felolvasztottam és a krémhez kevertem. Megtöltöttem a lapokat, és hűtőbe tettem dermedni.

A mázhoz 1 dl tejszínben felolvasztottam 10 dkg étcsokoládét, és még langyosan bevontam vele a tortát, hogy olyan szépen, gusztán lecsorogjon az oldalán :-)

Emmának persze még kidekoráltam friss marcipánmasszával, mert nagyon szereti!

(A tortának pedig kifejezetten jót tesz, ha áll legalább egy napig, fantasztikusan összeérnek az ízek!)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...