"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. október 24., csütörtök

Kókuszos túrógolyó

Tücsökbogárnál találtam ezeket a golyókat, és nagyon izgatta a fantáziámat, milyen lehet a túró a kókusszal, úgyhogy gyorsan meg is csináltam Kicsit felturbóztam őket étcsokival, szerintem határozottan jót tett neki :-) Persze csak lazán rácsorgattam, nem volt türelmem mártogatni őket egyesével :-)




Hozzávalók:
  • 25 dkg túró
  • egy citrom reszelt héja
  • fél citrom leve
  • egy tk vanília aroma
  • 10 dkg porcukor
  • 10-12 dkg kókuszreszelék (az eredeti receptben 15 dkg van, de nekem kevesebb kellett, szépen összeállt a massza, érdemes fokozatosan adagolni hozzá)
  • + kókuszreszelék a forgatáshoz
  • + 5 dkg csokoládé a csorgatáshoz

A hozzávalókat egyszerűen összekeverem (krémesebb állagú túrót érdemes használni, ha nem ilyen van otthon, törjük át vagy egy botmixerrel krémesítsük), fokozatosan adagolva hozzá a kókuszreszeléket. Hagyjuk állni egy keveset, hogy a kókusz magába szívja a nedvességet, majd golyókat formálunk a masszából, és kókuszreszelékbe forgatjuk. Tányérra sorakoztatjuk, és olvasztott csokoládéval becsíkozzuk a golyók tetejét. Hűtőben megdermesztjük, és jó étvággyal fogyasztjuk :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...