"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. október 31., csütörtök

Fűszeres, sütőtökös muffin


A sütőtöknek nálam története van. Mikor a lányok kicsik voltak, és nekik készítettem pürének, még az orromat is befogtam közben, ki nem állhattam még az illatát sem... Pár évente rászántam magam, és megkóstoltam, de még a hideg is kirázott.
 És 33 év után végre megtört a jég! Tegnap úgy éreztem, itt az idő :-), vettem egy kisebbet, megsütöttem, és megettem két szeletet, és bevallom, ízlett! A család többi tagja meg sem kóstolta... nem baj, hátha majd az én példámat követik :-)





A maradék tököt villával összetörtem, és Rita receptje szerint fűszeres muffinban végezték, apró módosítással:



Hozzávalók:
  • 1 tojás
  • 12 dkg cukor
  • 1 dl olaj
  • 30 dkg sütőtök (sütve)
  • 20 dkg finomliszt
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1 cs sütőpor
  • 1 tk fahéj
  • 1 ujjnyi friss gyömbér reszelve (vagy 1/2  tk gyömbérpor)

A lisztben elkevertem a vaníliás cukrot, sütőport és a fűszereket, majd hozzáadtam a többi hozzávalót, és egyneművé kevertem. Viszonylag sűrűbb állagú tésztát kapunk.
Papírkapszlikkal bélelt muffinformába kanalaztam (12 lesz belőle), és 180 fokos előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...