"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. május 5., vasárnap

Lekváros kevert tészta Limarától

Gyors, kevert süteményt kerestem pár napja. Limaránál bukkantam az alábbi receptre, nagyon egyszerű és finom! Ajánlom mindenkinek, még annak is, aki kevésbé érzi otthon magát a konyhában, mert tuti siker!
Az alaprecept a lényeg, utána lehet variálni: a kisült lepényt megszórhatjuk porcukorral, vagy még sütés előtt dióval, mogyoróval, akár mandulával, vagy csokoládéval bevonhatjuk a kihűlt lepényt, mindenképpen isteni sütit kapunk! Ja, és készítettem már 3 vagy 4 féle lekvárral is, mindegyikkel működik :-)






Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 15 dkg porcukor
  • 9 dkg puha zsír (olajjal is készítettem már)
  • 5 ek lekvár - én saját, házilekvár használtam
  • 1 cs. vaníliáscukor
  • 20 dkg finomliszt
  • 1 tk sütőpor
  • fél tk szódabikarbóna
  • 1 tk őrölt fahéj
Az egész tojásokat habosra keverem a porcukorral, majd hozzáadom a zsírt, lekvárt, vaníliáscukrot. A lisztben elkeverem a sütőport, szódabikarbónát és a fahéjat, majd két részletben hozzákeverem a tojásos masszához.
Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm, és 180 fokon kb. 18 - 20 perc alatt készre sütöm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...