"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. május 14., kedd

Spárgakrémleves

Zöldspárga variációk I. felvonás, krémleves. A legegyszerűbb, és mégis egyik legfinomabb 'bogyólevesünk' (erről már korábban meséltem, Molli nevezi így a vele együtt fogyasztható levesgyöngy miatt az összes krémlevest).




Nagyon friss volt a spárga, szép vékony sípok, viszont kis családom teljesen bizalmatlan volt... Mikor mondtam, hogy zsenge zöldborsó íze van, azonnal rákaptak! Olyannyira, hogy fotó nem készült, mire észbe kaptam, már a fazék alját kapartam kifelé....


Hozzávalók:
  • két jó köteg (marékkal átfogható) spárga
  • egy kisebb krumpli
  • egy szál újhagyma fehér része
  • egy leveskocka (nálam marhahúsleves)
  • 2 dl tejföl vagy tejszín, akár vegyesen is
  • só, bors, szerecsendió
  • pici olaj, pici margarin

A olajat felhevítem a margarinnal, és rádobom a karikára vágott újhagymát, és az apróra vágott krumplit, valamit a megtiszított, feldarabolt spárgát - a feje nélkül, azt félreteszem. Sózom, borsozom, és pár percig fedő fedő alatt párolom.
Majd felöntöm forró vízzel (kb egy liter), beledobom a leveskockát, és puhára főzöm a zöldségeket. Ha megfőttek, botmixerrel pürésítem, majd beledobom a spárgafejeket, és behabarom a tejföllel/tejszínnel, még egypercig főzöm vele. Végül ízesítsük egy késhegynyi szerecsendióval.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...