"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. május 20., hétfő

Pehelykönnyű túrótorta

Ehhez a tortához a recepetet Gabriella kalandjai a konyhában blogon találtam, pehelykönnyű túrós pite címszó alatt. Mindent a recept szerint készítettem, csak az élesztő mennyiségét csökkentettem az ajánlott 3 grammra, egy kiló túrót tettem bele (mert annyi volt itthon, de bőven elég a 75 dkg is!) és kerek tortaformában sütöttem, így ünnepi formát kapott ez a finomság.





Hozzávalók a tésztához:
  • 4 tojás sárgája
  • 15 dkg margarin
  • fél dl tej, egy ek cukor
  • 3 dkg friss élesztő
  • 30 dkg liszt

A langyos tejben elkeverem a cukrot, és felfuttatom benne az élesztőt. A többi hozzávalóval egy keverő edénybe teszem,  és a kézi mixer dagasztókarjaival tésztává gyúrom. Hűtőbe teszem, míg elkészítem a tölteléket.

Hozzávalók a töltelékhez:
  • 75 dkg túró
  • 20 dkg porcukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 ek liszt (én búzadara)
  • egy marék mazsola
  • 4 tojás kemény habbá vert fehérje

A túrót kikeverem a kétféle cukorral, hozzáadom a búzadarát és a reszelt citromhéjat, aki szereti mazsolát is, majd óvatos mozdulatokkal hozzákeverem a felvert tojásfehérjéket.

A tortaformát kikentem margarinnal, és a tészta kicsit több, mint a felét belenyomkodtam az aljába, úgy, hogy legyen egy cm-es pereme is. Ráöntöttem a túrós tölteléket, a maradék tészából pedig rudakat sodortam, és rácsszerűen tettem a tetejére. (Az eredeti recept itt egy óra pihentetést ír, én ezt időhiány miatt kihagytam, de így is tökéletes lett szerintem!)





200 fokos előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütjük.
Tálaláskor porcukorral meghintjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...