"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2014. augusztus 12., kedd

Csokoládés diótorta

Apósom 60. születésnapjára sütöttem ezt a tortát. Eredetileg kávésat gondoltam, de aztán nem kockáztattam, gondolva a 4 unokára, inkább biztosra mentem, és valóban jó választás volt ez a torta!
Mivel Papa nem szereti a marcipánt, nem burkoltam be a tortát, de egy sebességkorlátozás táblát azért kapott a közepére (a gyerekek pillanatok alatt elpusztították...) :-)



Piskóta: alaprecept innen, 26 cm-es formában sütve, a liszt adott részét darált dióval helyettesítettem.

Krém: 2 csomag csokoládés pudingport elkevertem 1 púpozott evőkanál holland kakaóval és egy ek cukorral, és így főztem meg 5 dl tejben. 25 dkg puha ráma margarint habosra kevertem 7 ek porcukorral, majd kanalanként kihabosítottam a kihűlt pudinggal is. Végül egy tábla olvasztott étcsokit kevertem még hozzá, és ezzel töltöttem meg a 3 részre vágott piskótát.

Tetejét csokiba mártott dióval, olvasztott csokoládéval és diódarabokkal díszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...