"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2014. augusztus 5., kedd

Citrustorta

Igen, ismét rettenetesen el vagyok maradva, sőt, voltak pillanatok, amikor úgy gondoltam, nem is folytatom a blogolást...
Aztán csak összeszedtem magam, és így, a szabi alatt megpróbálom feltölteni az elmúlt hónapokban készült tortákat, miegymást.... mert persze készültek!!!

Jöjjön elsőként egy citrustorta, melyet még Balázs születésnapjára készítettem - le sem merem írni, mikor...


Hozzávalók:
  • 1 citrom
  • 22,5  dkg liszt
  • 2 kk sütőpor
  • 4 közepes nagyságú tojás
  • 22,5 dkg puha margarin
  • 22,5 dkg porcukor
A citromot alaposan megmossuk, héját lereszeljük és a levét kifacsarjuk. A lisztet egy tálban elvegyítjük a sütőporral, hozzáadjuk a cukrot, a puha vajat és a tojásokat, majd alaposan összekeverjük, végén belekeverjük a citrom héját és levét is. A tésztát 3 részre osztjuk, és így 3 világos lapot sütünk belőle - én 24 cm-es, sütőpapírral bélelt formában tettem ezt. Előmelegített, 180 fokos sütőben laponként kb 15-20 perc.

Krém (TücsökBogár konyhája alapján készítettem már lemon curd-öt - nem paleo módon, ezért ezt a bevált receptet használtam a tortánál):
 
  • 3 egész tojás
  • 1 dl citromé és narancslé vegyesen (kb. 1 citrom és egy narancs leve)
  •  a citrom és a narancs reszelt héja
  • 7,5 dkg  vaj
  • 5 dkg méz 

Az összes hozzávalót tálba téve, gőz fölött addig kevergetjük, amíg puding sűrűségűvé nem válik. A keverést nem szabad abbahagyni, mert a tojás kicsapódhat és a krém élvezhetetlenné válik! A gőzről levéve kihűtjük, és a kihűlt tortalapokat megkenjük vele.

Tetejére:
1/2 narancs vagy citrom leve, reszelt héja, és annyi porcukor, amennyivel sűrű mázzá tudjuk keverni (lassan adagoljuk hozzá a gyümölcsléhez). Jól kikeverjük, és a torta tetejére kenjük, az sem baj, ha lefolyik kicsit az oldalán :-)






Az eredeti recept INNEN származik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...