"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. szeptember 20., csütörtök

Csokis muffin vaníliakrémmel

Ez a jól bevált csokis muffin receptem. Évek óta sütöm, pici csavarral lehet rajta folyamatosan újítgatni, ami az ízét illeti: pár csepp narancsaromával és héjjal csokis - narancsossá változik, meggydarabkákkal és tejszínhabbal a tetején pedig feketeerdőssé.
Most kis tündértortákat varázsoltam belőle, egyszerű vanília krémmel és friss marcipán virágokkal. Finom lett, mint mindig :-)




Hozzávalók:
  • 2 egész tojás
  • 15 dkg kristálycukor
  • 15 dkg margarin
  • 3 ek baracklekvár
  • 1/2 cs sütőpor
  • 15 dkg finomliszt
  • 5 dkg kakaó
  • 5-10 dkg apróra tördelt étcsoki, vagy csokipasztilla

A tojásokat a cukorral és a vajjal kikeverem, hozzá kanalazom a lekvárt, a sütőporral elkevert lisztet, végül a kakaót, és egyneművé keverem. A csokipasztillákat (vagy apróra tört étcsokit) a végén adom hozzá.
Papírkapszlikkal bélelt formába kanalazom a tésztát (12 db lesz belőle), és 180 fokon kb. 20-25 perc alatt megsütöm a sütiket.



Kisültek


Míg sülnek, elkészítem a krémet:
Egy csomag vaníliás pudingot kikeverek 5 ek kristálycukorral, és egy kevés tejjel, majd 2 dl tejben megfőzöm. Kihűtöm, de még langyosan gépi habverővel hozzákeverek 10 dkg felkockázott margarint, majd díszítésig hűtőbe teszem.
A muffinokat tálcára sorakoztatom, és megvárom, míg teljesen kihűlnek. A vaníliakrémet habzsákba töltöm, és csillagcsővel kis halmokat nyomok a sütire, tetejére marcipánvirágot teszek.




 (A marcipánt vékonyra nyújtottam, és kis virágkiszúróval készítettem a díszeket. Eltérő színű marcipán pöttyöt tettem a virágok közepébe.)




Gyerekzsúrra kitűnő választás! A muffin gyors és egyszerű, mégis mutatós tortácskákat varázsolhatunk belőle :-)

1 megjegyzés:

  1. el van írva a receptben a kakaó tartalom!!!! Szörnyen keserű ennyi kakaóval. Elég lett volna 1 evőkanál és a tészta is szàraz nincs elég zsiradék benne. kell olaj is. Ez a rrcept az egyik legroszabb, amit valaha sütöttem mind a kukàba végezte 🤬

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...