"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. szeptember 4., kedd

Kápia variációk 2. - Marinált paprika lilahagymával

Orsinál találtam  receptet a Mézes finomságok blogon. Annyira jól nézett ki, a lilahagymát pedig imádom, és ha már nyakig paprikás voltam az ajvár miatt, bedobtam még egy tepsivel gyorsan a sütőbe. Istenien néz ki, még pár napig érlelődnie kell a hűtőben (addig néha kibontom, és szagolgatom jobb híján, alig várom, hogy megkóstoljam :-))




Hozzávalók:
  • kb. 80 dkg kápia paprika (ennyi fért el kényelmesen a gáztepsimen)
  • 1 fej lilahagyma
  • lehetőség szerint friss kakukkfű
  • só, bors
  • 1-1,5 dl olíva olaj
  • fél dl ecet (sima, 10 %-os ecetet használtam) 
A paprikákkal ugyanúgy bántam el, mint az ajvárnál:
megmostam, félbe vágtam, kiszedtem a csutkájukat, és belsejükkel lefelé egy sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam őket. Kicsit meglocsoltam olíva olajjal, és 200 fokos sütőbe tettem őket grill fokozaton. Kb. 15 perc múlva klassz fekete hólyagosra sült a tetejük, ekkor egy tálba szedtem a paprikákat, és letakartam egy tányérral - így a forró gőz nekünk dolgozik, és könnyen le tudjuk húzni a paprika vékony héját, ha langyosra hűlt.





Míg hűlt a paprika, megpucoltam és vékonyra szeleteltem egy közepes fej lilahagymát, és szedtem a kertben kakukkfüvet.
A paprikákat, miközben megszabadítottam a héjuktól, vékonyabb csíkokra téptem kézzel, és az előkészített (kb. 3 dl-es) üvegbe kezdtem pakolgatni. Egy réteg paprikára tetem pár karika lilahagymát, sóztam, borsoztam, és megszórtam kakukkfűvel.




Így folytattam a rétegezést, míg tele nem lett az üveg.

Utolsó lépésként összekevertem 1 dl olívaolajat nem egész fél dl ecettel (szóval nem akartam túl sok marinádot készíteni, mert jól tele lett az üveg) és egy csapott tk sóval, majd  nyakon öntöttem a paprikát vele. Kicsit várjunk, hogy a levegőbuborékok a felszínre érjenek, és öntsük tele az üveget.

Pár napig érleljük a hűtőszekrényben!

2 megjegyzés:

  1. Kedves Kriszta!

    Ezt télire is elteszitek?

    VálaszTörlés
  2. Kedves Anna!
    Most készítettem először, és az eredeti recept szerint hűtőben tároltam, úgyhogy nincs tapasztalatom a téli eltevésével kapcsolatban. Majd jövőre kipróbálok egy kis üveggel!
    Minden jót!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...