"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. június 1., péntek

Hársvirág szörp

Úgy egy hónapja figyeltem már-már mániákusan a hársfákat, mikor tudok végre virágot szedni róluk. A hét elején tettünk egy nagy sétát a családdal a Cseke - tó partján, persze zacsival felszerelkezve. Megszedtük magunkat, itthon pedig elővettem a "szörpkészítős" üvegemet, és a bodzaszörp mintájára nekifogtam :-)

Hársszörp
Kb. 3 liternyi hársvirágot, két felkarikázott citromot, 1 felkarikázott narancsot beletettem az üvegbe. Másfél liter vizet másfél kg cukorral és 20 gr citromsavval feltettem a tűzre, és addig melegítettem, míg elolvadt benne a cukor, és még melegen ráöntöttem a hársvirágokra.
Így hagytam érlelődni 3 napig a spejzban.


Míg a lányok ebéd utáni pihenőjüket töltötték, leszűrtem és üvegekbe öntöttem a szörpöt. Őszinte leszek, voltak fenntartásaim, mert még sosem ittam még hársteát sem, de kellemesen csalódtam! Igazán finom aromája van :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...