"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. június 13., szerda

Korpás kiflik


Mindig szerettem a korpás kiflit, nem is értem, hogy nem jutott eszembe eddig, hogy itthon készítsek? Hát, elindultam bevásárló körútra, és kétféle korpát is szereztem, úgyhogy minden adott a kísérlethez. Lássátok az eredményt:



Este gyorskovászt készítek 10 dkg kenyérliszttel, egy dl langyos vízzel, 1 csipet sóval, egy tk cukorral és kb. fél dkg élesztővel. Ezt másnap reggelig a konyhapulton felejtem, majd adok hozzá még 5 dkg lisztet és fél dl langyos vizet, elkeverem, és félrerakom.

Gyorskovász bekeverve


Felhasználás előtt












Mivel vacsorára szeretném elkészíteni, délután bedagasztom.
A kész gyorskovászhoz teszek
35 dkg kenyérlisztet,
4 púpozott ek búzakorpát,
1 tk sót,
1 tk cukrot,
2 ek olajat,
1,5 dkg friss élesztőt,
 kb. 1 dl langyos tejet.


Bedagasztva
Megkelt











Jól kidolgozom a tésztát, és hagyom kelni. Lisztezett deszkára borítom, és 8 (majdnem) egyenlő darabra osztom a tésztát. A kis cipókat ovális alakúra nyújtom), és az egyik sarkától a másik felé szépen feltekerem.



 












Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatom őket, hagyom még pihenni őket úgy 20 percig, majd vízzel lespriccelem a tetejüket.


Gőzös, 200 fokos előmelegített sütőben kb. 25 - 30 perc alatt készülnek el.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...