"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. június 3., vasárnap

Sajttal szórt tejfölös kiflik

Ma Limara által megálmodott tejfölös kifliket sütöttem, persze nem először. Megunhatatlan. Könnyű, finom tésztája van, öröm vele dolgozni. És nehéz kivárni, hogy meghűljön… Amikor még langyos, szépen le lehet tekergetni (ebben már profik a lányok), csak persze visszafelé, mint ahogy én feltekertem J És hab a tortán: sajt a kiflin!!

  

 
Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 2 dl tej
  • 3 dkg élesztő
  • 1 tk cukor
  • 2 tk só
  • 1 ek 10%os ecet
  • 4 ek olaj
  • sajt a szóráshoz 
A langyos tejbe beleteszem a cukrot, és az élesztőt felfuttatom benne. Hozzáöntöm a liszthez, a többi hozzávalóval együtt, és jól kidolgozom a tésztát. Duplájára kelesztem, majd lisztezett deszkára borítva kicsit átgyúrom, és 8-10 kb. egyforma darabra osztom.
 

 
Ezeket megpróbálom négyszög alakúra nyújtani, majd az egyik csücskétől elkezdem szorosan feltekerni, és behajtom a végeit. Sütőpapírral bélelt tepsin pihennek még úgy 20 percet, reszelt sajttal megszórom őket, és gőzös, előmelegített sütőben – 200 fokon – 15-20 perc alatt megsülnek.

  

 

 

 

 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép foszlósnak látszik a belseje. Nekem jobban bejön az ilyen puha kifli, mint a ropogós! Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Judit, valóban az lett. Nagyon szeretem ezt a kiflit! A kenyeredet sütöm holnap reggel :-))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...