"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. július 19., csütörtök

Extra gyors zsemlék korpával és tökmaggal

Be kell vallanom, ez a zsömi egy kétesélyes próba eredménye, de végül annyira jó lett, hogy úgy döntöttem, megérdelmi, hogy megosszam Veletek.
Történt ugyanis, hogy a minap későn jutott eszembe, hogy elfogyott a kenyér, és másfél óra állt rendelkezésemre, hogy összedobjak valamit. No, egy valamire való kenyérnek az első kelesztése általában ennyi, nemhogy dagasztással, sütéssel együtt. Az időhiány miatt dagasztás után csak 10 percet pihent a tészta, utána kezdtem rögtön formázni, majd a sütőben 50 fokon kelesztettem őket úgy 15-20 percig. Ráadásul a hozzávalók közül is csak pár deka volt a zacsik alján, úgyhogy összeöntöttem a 'maradékokat', és ez lett belőle:



Hozzávalók:
  • 20 dkg kenyérliszt
  • 10 dkg fehér rozsliszt
  • 5 dkg tk rozsliszt
  • 5 dkg zabkorpa
  • kis maréknyi tökmag
  • 1,5 tk só
  • 1 tk cukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2 ek olaj
  • 1/2 ek sikér (elhagyható)
  • 2 dl langyos tej
  • 1/2 - 1 dl langyos víz, szükség szerint

A hozzávalókat bedagasztottam (nem futtattam fel külön az élesztőt sem), és amíg előkészítettem a sütőpapírral bélelt tepsit, és bekapcsoltam a sütőt, pihent a tészta. Persze ha időnk engedi, kelesszük meg duplájára!! Majd lisztezett deszkára borítva 8 egyforma (kb) részre osztottam, és kis zsemléket formáztam belőlük.
Tepsire sorakoztattam a zsemléket, vízzel lespricceltem, keresztbe bevágtam a tetejüket egy éles késsel, és pár szem tökmagot szórtam rájuk. 50 fokos sütőbe tettem keleszteni, kb. 20 percig.
Utána 200 fokra állítottam a sütőt, és addig sütöttem, míg szép pirosak lettek, ez kb. 25 perc.






1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...