"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. július 10., kedd

Kígyórétes

Régóta szemeztem ezzel a fajta sütivel, és pont, amikor kerestem a recit, persze nem találtam. Elővettem a Príma Konyha 'gyűjteményemet', és tegnap este lapozgattam egy kicsit, és mázlim volt, a második címlapon ez a rétes mosolygott!
Míg Molli aludt, begyúrtam a tésztát, Emma pedig magozta és felvágta a sárgabarackokat. Hamar készen lett, már csak arra várunk, hogy kihűljön :-)





Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
20 dkg olvaszott, lehűtött margarin
csipet só
2ek cukor
2 dkg friss élesztő
1 dl tej
2 egész tojás

A langyos tejben elkeverek 1 ek cukrot, és belemorzsolom az élesztőt, majd felfuttatom. A lisztben elkeverem a sót, 1 ek cukrot, majd mélyedést készítek a közepébe, és beleütök két tojást, beleöntöm a margarint és a felfuttatott élesztőt. Jól kidolgozom a tésztát, míg egynemű lesz. Keleszteni nem kell, rögtön lehet vele dolgozni!
Három felé vágom, és téglalap alakúra nyújtom egyesével a cipókat (kb 40x25 cm). Két oldalán  ujjnyi vastagsában bevagdaljuk, kb 8 cm mélységben. Középen 1 ek kekszmorzsával vagy zsemlemorzsával meghintjük, erre jön a töltelék, majd a tésztát úgy hajtogatjuk rá, mintha fonnánk, egyet jobbról - egyet balról. Sütőpapírral bélelt tepsire teszem őket, felvert tojással megkenem a tetejüket (ez nálam most kimaradt...), és 180 fokos előmelegített sütőben fél óra alatt megsütöm a réteseket.





Ugyanúgy tölthetjük, mint a hagyományos rétest. Én most kétféle tölteléket készítettem.

Almás - mákos
A kinyújtott tésztára 5-6 ek cukros darált mákot szórtam, majd erre került a párolt alma. Már érik a nyári alma, az a jó savanykás - kásás fajta, ebből kimagoztam és vékonyra szeleteltem 6 - 7 darabot (nem hámoztam, győzött a lustaság), majd fazékba tettem két korty vízzel és 3 ek cukorral (ezt adagoljuk ízlés szerint), és pár perc alatt puhára pároltam. A végén fahéjjal ízesítettem, és langyosra hűtöttem, mielőtt a tésztára tettem.



Párolt alma, kockázott sárgabarac, és a túrókrém


Túrós - sárgabarackos
Negyed kiló túrót kikevertem 3 ek cukorral, egy vaníliáscukorral, egy ek tejföllel, egy egész tojással és egy citrom reszelt héjjával, valamint két ek búzadarával. Ezzel a mennyiséggel két rudat kenek meg, majd megrakom magozott, apróra vágott sárgabarackkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...