"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. július 4., szerda

Kubu házilag

Ebben a nagy hőségben állandóan szomjazik az ember lánya, hát még a gyerekei... Megelégeltük a sima vizet, az ízesített vizeket, a limonádét, még a teát is, szóval megindult a vezérhangya, hogy mivel is hűsíthetnénk magunkat.
Emma táborozik a héten, és este, mikor összepakoltam a kis cumóját, betettem neki egy üveg kubut is, na, akkor csillant fel a szemem! Eszembe jutott, hogy valamikor lánykoromban divat volt egyfajta narancsos - répás ital (ha jól emlékszem Piroska szörppel).
Továbbgondolván a dolgot, szörpöt kihúztam a listáról, a narancsot  100%-os narancslével helyettesítettem, répa, barack, banán adott, úgyhogy ebéd után belevágtam. Biztosan sokan, sokféle képpen elkészítették már, lássátok az én verziómat:

Hozzávalók:
  • 1 kg pucolt, felkarikázott répa
  • 3 nagy, hámozott, magozott, szeletelt alma
  • 30 dkg cukor
  • 1 ek citromsav
  • 1/2 csapott kk borkősav
  • csipet só
  • 1 citrom leve
  • 1 l 100%-os narancslé
  • 4 őszibarack hámozva, magozva
  • 2 érett banán
A megtisztított, felkarikázott répát beleteszem egy jó nagy fazékba, és annyi vizet öntök rá, hogy egy ujjnyira ellepje. Fedő alatt puhára főzöm. Ezalatt megpucolom az almákat, vékony szeletekre vágom, meglocsolom a citrom levével, felöntöm fél liter narancslével, és összepürésítem botmixerrel.
A kissé kihűlt répát is jó krémesre pürésítem, és hozzáadok két liter vizet, a maradék narancslevet, csipet sót, 30 dkg cukrot, a citromsavat, a borkősavat, valamint az almapürét, és jól elkeverem.  Ez a mennyiség 5 - 5,5 liter lett, én ezt elfeleztem: egyik feléhez kevertem 4 összeturmixolt őszibarackot, a másikhoz pedig két pürésített banánt.
A végeredmény csodás, narancssárga ital, kb. 6 liter! Nem mellékesen tele van vitaminnal, és az oly kevéssé szeretett répa hátha ebben a formában lecsúszik a nagylányom torkán is :-)





Üvegekbe töltöttem, és a hűtőben tartom fogyasztásig (egy kis vízzel higíthatjuk is, ha szükséges).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...