"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. július 2., hétfő

Graham lisztes, sokmagvas bucik

Vasárnap reggel bekevertem a gyorskovászt, de szégyen ide, szégyen oda, ebben a rekkenő hőségben nem volt lelki erőm sütőt kapcsolni... Úgyhogy este tettem még hozzá egy kis lisztet meg vizet, hogy majd holnap reggel sütök bucikat. Mit mondjak, ismét elhalasztottam... de csak estig, mert a család már 'követelte' a hazait vacsorára. Rekordsebességgel dagasztottam, keleszteni sem kellett túl sokáig, szóval túléltem a konyhai hőséget :-)




Kora reggel gyorskovászt készítettem 10 dkg kenyérlisztből és 5 dkg graham lisztből, 1,5 dl langyos víz, 1 tk cukor és kb fél dkg élesztő hozzáadásával. A konyhapulton hagytam, majd este hozzákevertem 5 dkg kenyérlisztet és fél dl langyos vizet ismét.

Másnap kora este hozzáadtam a következőket, és bedagasztottam:
  • 20 dkg kenyérliszt
  • 10 dkg graham liszt
  • 2 ek olaj
  • 1,5 tk só
  • 1 tk cukor
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 2 ek napraforgó mag
  • 2 ek tökmag
  • 1 ek szezámmag
  • (kevés langyos víz, szükség szerint, ne legyen kemény a tészta)



Hagytam kelni, majd lisztezett deszkára borítva lazán átgyúrtam, 6 felé vágtam a tésztát. Kis négyszögekre nyújtottam, félbe hajtottam és feltekertem őket, majd sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam a bucikat.







Tetejüket kicsit bevagdostam, majd 200 fokos, előmelegített, gőzös sütőbe tettem. 15 perc után gőz nélkül sütöttem, még kb. 20 percig, míg pirosak lettek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...