"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. július 12., csütörtök

Sárgabarack lekvár bogyós gyümölcsökkel

Ismeritek a jostát? Ez a gyümölcs a feketeribizli és az egres keresztezése, magas c vitamin tartalommal. Hétvégén találtam egy néninél a piacon, vettem is tőle egy dobozkával, illetve pár maréknyi ribizlit.



Megmostam, és leszemeztem ill. megtisztítottam a szemeket, és hozzáadtam az itthoni szerény málnatermést, így lett a súlyuk bő fél kiló. Hozzákevertem 60 dkg megtisztított, kimagozott és apróra vagdalt sárgabarackot, és rászórtam 40 dkg kristálycukrot, amiben előzőleg elkevertem egy zacskó 1:3 dzsemfixet.



 Feltettem a tűzhelyre melegíteni, forrástól kezdve egy percig hagytam zubogni, majd az előkészített (alaposan elmosott, fetőtlenített) üvegekbe töltöttem a lekvárt.
A zárókupak alá én mindig teszek egy réteg befőző celofánt, mert általában nem új üvegeket használok (az év során gyűjtöm a családban, ismerősöktől a kisebb - nagyobb üvegeket a befőzéshez). Száraz dunsztba teszem a lekvárral teli üvegeket, míg teljesen kihűlnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...