"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. július 16., hétfő

Omlós almáslepény

Van, aki rengeteg töltelékkel szereti az almáspitét, van, aki a sok tészta miatt. Én ebben a sütiben találtam meg a számomra helyes tészta - alma arányt. Annak különösen örülök, hogy vééégre Emma lányom is evett belőle, két szeletet rögtön, ugyanis nagyon nehéz az Ő kedvére tenni.




Hozzávalók a tésztához:
50 dkg finomliszt
1 cs sütőpor
csipet só
15 dkg kristálycukor
15 dkg margarin
2 tojássárgája
2-3 ek tejföl

Töltelék:
1 kg alma (lehet 1,5 kg is)
5-6 ek kristálycukor
1 tk fahéj
3-4 ek kekszmorzsa (vagy zsemlemorzsa, esetleg dió, mák)

Először a tölteléket készítjük el, hogy legyen ideje meghűlni. Az almát nem hámoztam meg (aki szeretné, megteheti), csak megmostam és kimagoztam, majd vékonyan felszeleteltem, és egy korty vízzel, valamint a cukorral lábosba tettem, és fedő alatt pár perc alatt puhára pároltam. A végén hozzá kevertem a fahéjjat is.

A tésztához a lisztet elvegyítem a sütőporral, sóval, cukorral és összemorzsolom a margarinnal. Ezután hozzáadom a tojások sárgáját és annyi tejfölt, hogy összeálljon a tészta. Elfelezzük, az egyik felét kinyújtjuk, és margarinnal kikent, nagyobb tepsibe fektetjük.





Megszórom a tésztát néhány ek kekszmorzsával, és erre terítem az almatölteléket. A tészta másik felét is kinyújtom, befedem vele az almát, lekenem a tojások fehérjével, és villával megszurkálom a tetejét.
180 fokos előmelegített sütőben 25-30 perc alatt megsütjük.




 (Az eredeti recept a PrímaKonyha 2008/11 számában található.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...